Letecká záchranná služba (LZS) Jihočeského kraje provozovaná nově armádou, zahlásila včera, ve čtvrtek 1.prosince, připravenost na letišti v Bechyni. Armádní vrtulníky jsou poněkud větší než ty civilních komerčních společností, proto nemohlo být využito letiště v Českých Budějovicích, kde kraj vybudoval pro ně heliport za řádově desítky milionů korun. Zato jsou to právě vojenské „vzdušné samitky“ kam se vejde více pacientů i více personálu.Nehledě na to, že vojenští piloti musí zkrátka cvičit, a na rozdíl od těch civilních létají i v noci a za nepříznivých povětrnostních podmínek.
Hejtman Jiří Zimola (ČSSD) stále veřejně obhajuje svůj budějovický heliport nejrůznějšími argumenty a ve svých vyjádřeních doufá, že se sem provoz LZS opět za čas vrátí. Inu, jak jinak by obhájil před voliči nemalé investice kraje do nyní nevyužívaného heliportu v Plané u Českých Budějovic?
S hejtmanem Zimolou se dá v leččems souhlasit. Například v zákonodárné aktivitě kolem navrhovaného zdanění církevních restitucí. Tu mimochodem navrhl v součinnosti s bývalým jihočeským koaličním partnerem, kterým byla KSČM. Ne-li přímo na návrh tehdejších zastupitelů za KSČM. Ale heliport LZS u Budějovic?
Dlouhodbě je patrné, že v otázce dotací, investiční výstavby i prostě (mírně řečeno) přezíravého pohledu na severní část Jihočeskéhokraje, je tato část našeho regionu jaksi mimo „sféru viditelnosti“ budějovických krajských komunálních politiků. V otázce LZS lze mít podle všeho laicky zato, že vrtulníky z Bechyně obslouží Jihočeský kraj v rychlejších časech, než z budějovického heliportu. Obzvlášť třeba Mladovožicko či jiné regiony na severu jižních Čech. .