Nebezpečná křižovatka, duch Libora Hrubého a mlžení Františka Dědiče

24. 10. 2016

TÁBOR - Ivo Ludvík nafotil poslední nehodu tří aut s dvěma zraněními na výjezdu z obytného komplexu sv. Anna, a uveřejnil ji i s komentářem "kdo za to může" na svém facebookovém profilu. V Táboře se na toto téma posléze rozvinula velmi široká diskuse, která se dostala i na stránky regionálního tisku.

Ostatně, dopravním řešením nebezpečné křižovatky na E55 a ulice Průhon v Měšicích Sv. Anně se zabývají po mnoha nehodách s neúspěchem nejrůznější orgány již léta. Nejrozumnější řešení - vybudování kruhové křižovatky - ale  Ředitelství silnic a dálnic ve své studii vypracované pro radnici jednoznačně až do roku 2040 vylučuje. Dílčí řešení tak do té doby zásadně situaci nezlepší.

Nad kritickou situací kolem nebezpečné křižovatky se vznáší i po létech duch táborského podnikatele Libora Hrubého. Letos v srpnu bývalému majiteli táborské zoologické zahrady potvrdil pražský vrchní soud pětiletý trest za podvody. Tentokrát se ovšem netýkaly sv. Anny.

Výstavba obytného komplexu sv. Anna byl jeden z prvních podnikatelských projektů Libora Hrubého, který ovšem (jako většina ostatních) naprosto zkrachoval. Nezáviděníhodnou situaci majitelů rodinných domů v této lokalitě částečně zachránilo až město Tábor, které na sv. Annu napumpovalo cca 14 milionů korun na výkup pozemků alespoň na základní komunikace a sítě. Na původní projektové dopravní řešení křižovatky se už ale peněz nedostalo dodnes.

Zajímavé je ovšem tvrzení tehdejšího táborského starosty Františka Dědiče, obyvatele sv. Anny, dnešního zastupitele a šéfa místní ODS, jehož velkým příznivcem tehdy Hrubý byl. Dědič pro Táborský deník uvedl:

„Křižovatka extrémně nebezpečná není. Je třeba si počkat, nebo odbočit vpravo a otočit se na kruhové křižovatce u Mašáta. Kdyby všichni jezdili zodpovědně, nic by se tu nestávalo," říká František Dědič. „Je to ale i o zodpovědnosti policie, samospráva se může stavět na hlavu," dodal.

Proč Dědič nyní tvrdí, že křižovatka nebezpečná není, když statistika nehodovosti říká něco jiného. Proč háže odpovědnost na policii a obhajuje samosprávu, která  i pod jeho starostenským vedením neudělala pro větší bezpečnost nic? Že by Dědič mlžil a snažil se tak bagatelizovat svůj díl odpovědnosti?

Autor: 
Vítr
Zdroj: 
Vlastní