Kolabující dopravní situace v Jihočeském kraji a co s ní?
Procházím si mnohé předvolební sliby kandidujících stran a hnutí. Většina z nich v oblasti dopravy klade důraz na dostavbu dálniční sítě České Budějovice - Tábor, případně někteří zmiňují důležitost napojení dálnice D3 až k rakouským hranicím. Co dělaly vládnoucí strany 27 let v parlamentu, když se z hlavního města jihočeského kraje, nedokážeme dostat do Linze bez jízd v kolonách a kličkování mezi kamiony. Jaká je každoroční ztráta milionů korun z turistického ruchu jen v oblastech Český Krumlov (Unesco), Třeboňska, když vezmeme v úvahu, že mnozí individuální turisté zvolí jinou destinaci ke své dovolené, než region, kam se nedá bezpečně dost po kvalitních silnicích (dálnicích). (Nutnost měnit valuty na české koruny je dalším handicapem).
Prioritou musí být hledání řešení k dostavbě 30 km na dálnici D4 a tím pomoc v dopravním napojení západní části jihočeského kraje na Prahu.Jihočeský kraj však nelze spojit jen v úrovni sever - jih. Máme tu ještě potenciál napojení (spojení) jižních Čech na Plzeň(sko) a D5. V případě "narovnání", a zkapacitnění silnice I /19 v trase - Plzeň - Mirovice (napojení na D4) - Tábor(D3) - Jihlava (D1). Přichází okamžitý rozvoj regionu a nových pracovních příležitostí v regionech Milevska, Příbramska aj. Dále tato silnice odvádí velké množství tranzitní dopravy, směřující kamiony z Rozvadova na Moravu. Tím se uleví i zbytečnému zatížení dálnic v okolí Prahy . Při takovém silničním spojení je otevřeno snadné napojení Českých Budějovic jak směrem na Moravu (D1) tak i do Bavorska (D5).
Další nutnou stavbou je obchvat obcí Hněvkov - Sedlice na Blatensku. Na youtube je již vidět případná realizace takové silnice podle plánů ŘSD. Stejně tak lze sledovat nově vybudovanou silnici Pištín - České Vrbné(ČB), která je v současnosti dosti nepřehledná a při předjíždění nebezpečná. Investici podle návrhu ŘSD si zaslouží i obchvat města Lišov nebo Volyně Kdo jimi pravidelně jezdí ví, že je to zbytečné zdržení a obtěžování místních občanů při pouhém průjezdu těchto obcí.
Při pohledu na dopravní mapu ČR je zřejmé, že na Moravě se na kvalitní dálniční síť dostanete řidič daleko snáze. V tomto je velký potenciál pro rozvoj našeho kraje.