Jelikož jsem nedokončil ve sněmovně Parlamentu svou politickou práci, rád bych ji po deseti letech ukončil v senátu Parlamentu. Jelikož jsem byl mnoho let učitelem, rád bych řešil problémy školství následovně
Zajistit dostatek učňů ve tříletých učebních odborech Po absolvování učebního oboru umožnit absolvování dvouleté střední školy složením maturitní zkoušky. Poté učňům s maturitou umožnit absolvování dvouleté vyšší odborné školy. Nově zřídit i učební obory informatiky a výpočetní techniky, kam by vstupovali nejlepší žáci ze základních škol. Na střední odborné školy brát nejlepší učně po absolvování prvého ročníku učebního oboru.
Vysoké školy koncipovat nejméně jako pětileté denní studium. Bakalářské obory vyhradit jen pro kombinované studium zaměstnanců. Zvýšit úroveň vysokoškoláků zmenšením jejich počtu, neboť v praxi je mohou nahradit absolventi vyšších odborných škol. Vysokoškoláky vychovávat pro tvůrčí práci. Začít plánovat počet vysokoškolsky vzdělaných lidí.
Zmenšit počet doktorandů na vysokých školách a nově vychovávat doktorandy v ústavech Akademie věd. České republiky pro potřeby základního výzkumu. Umožnit pracovníkům z praxe dosáhnout hodnosti docenta či profesora, tak aby se zvýšil počet docentů a profesorů, kteří přicházejí učit na vysoké školy z praxe.
Absolventům vysokých škol zajistit právo na jednoroční praxi na pracovištích odpovídajících jejich kvalifikaci a výsledkům jejich studia. Stát musí dotovat doškolení absolventů vysokých škol, čímž zajistí i menší nezaměstnanosti vysokoškoláků.