Ministryně průmyslu a obchodu Nováková pronesla na stránkách MPO neskutečně hloupou větu. Za příčinu drahých mobilních dat označila jejich malé využívání.
Ono je to jinak a při vysvětlování operátoři vypouštěli kouřovou clonu. Nikdo se nezmínil, že v minulosti tomu bylo opačně a balíček mobilních dat vyčerpalo až 80% zákazníků. Co se tedy stalo?
Zákazníci získali pocit, že se je operátoři snaží podvést, a v některých případech s nimi souhlasily i soudy.
Operátoři totiž začali zákazníkům, kteří vyčerpali svůj datový limit, místo zpomalení připojení data zastavovat. O2 ČR dokonce dostalo pokutu 4,5 milionu Kč za automatické obnovování objemu dat. V některých případech tak postupovalo i u zákazníků, kteří přímo požádali o to, aby jim byla po vyčerpání limitu data vypnuta.
Jinými slovy záhada odhalena, mlžení ministryně Novákové a také generálního ředitele T-Mobilu José Perdomo Lorenzo odhaleno. Střelili kozla.
Zákazníci získali pocit, že se je operátoři snaží podvést, a v některých případech s nimi souhlasily i soudy. To je ona záhada! Podvedeš-li jednou, dám si na tebe pozor a podruhé se ti to nepodaří. Česko se brání, nechce být oblastí Klondike.